Hur trillar träd ner?

Jag undrar lite nu, jag har nämligen fällt en stor fet gran och har ett helvete med att få bort stubben, jag gräver, sågar, gräver, sliter, svär lite och undrar i mitt stilla sinne hur träden bara kan falla som plockepin? i vår trädgård har vi just nu en krater....Målet är att få bort skiten idag...Skall iväg på kräftskiva ikväll och en tältnatt väntar, kan bli kylslaget...

Dags att jobba !

Underbar dag och jag hoppas alla andra har det med
/S

Glöm inte ställa om klockan

Nä, det är en bra idé, särskilt då finnarna ligger en timme före (nämde det igår). Idag hade jag ställt klockan på 7:25 8trodde jag). Döm om min förvåning när jag startat datorn och upptäckte att det var fel, fan vad klantigt, nåja, jobbade på (heifrån) och nu går jag hem :-)

Nu är jag hemma, haha

Fredag !
/stefan

Fan i helvete

vad slut man kan vara. Finnarna är fan inte kloka som skall vara en timme före hela tiden. När klockan var  6:45 där i morse kunde jag knappt få upp korpgluggarna, inte ens hemma kliver jag upp så tidigt. Sjukt tidig lunch, kom iväg hyfsat från kontoret och trots mycket jam (trafik) så gick det bra. P min kollega är riktigt rolig  (trots att han är finna) ocg resan till flygplatsen trevlig. Sedam börjar döden, kö,kö, försening, ok en bra period under flygningen med sjukt bra bok. Skugga av Karin Alvtegen, läs den. Sen landning, inser att man inte kommer vara hemma förens 21:10, inget smaskigt på flygplatsen, nödsallad, sitta och dega på malmö C (för vem fan vill sitta i Lund). h kom och hämtade mig, kan knappt hålla mig vaken och imorgon är det jag som jobbar hemma....

Go natt !

Första dagen & tandläkarångest

Det är första dagen på jobbet efter semestern, dock känns det helt ok. Skön stämning här efter fredagens drabbning ute på stan, vilka garv vi har haft....

Inte så farligt mycket mail att gå igenom, lite drygt 150 stycken, det var många som åkte rakt ut i bingen. Dock är kalendern numera rätt fulltecknad de närmsta veckorna, det blir tajt att hinna med allt.

Fotboll ikväll, MFF tar emot TFF hemma, derby och jag sitter här i min MFF matchtröja och räknar ned. Får se om jag tittar förbi Skolgatans ölkafé på vägen eller inte, det var ju en del festande i helgen och kroppen hade antagligen mått rätt så bra av några dygn utan alkohol.

Lyckats hinna med tandläkaren idag också och det var med en lättnadens suck jag (eller snarare tandläkaren), konstaterade att jag inte hade några hål, dock en hel del tandsten. Hon tog bort den i överkäken, jag blödde som en gris men bokade med glädje in en ny tid för resten. Det är fjantigt men tandläkaren är en av de få sakerna jag kan få ångest inför, hatar att borra och laga hål.

Dags att fortsätta, en del rapporter som skall bli klara

/Stiff

Seriös öldrickning och svensexa

Minst sagt en smått ubbokat helg. I fredags ver jag med grabbarna grus från jobbet och drack öl, seriös sådan runt möllan, blev mycket flabbande och vätska som rann in.

Så igår morse tog jag tåget upp till Mjölby för Svensexa för P som snart går och gifter sig. Blev en riktigt rolig dag, sköt lerduvor, var på höghöjdsäventyr och badade badtunna som efterföljdes av grillning. Var rätt slut när jag dråsade i säng i mitt gamla pojkrum i Norrköping. Mor och far var iväg på annat håll så jag fick vara för mig själv. Idag har jag promenerat runt lite i det vackra vädret samt tagit mig hem. Skönt att komma hem till H, vovarna och skogen. Nu blir det lite fotboll och slappande. imorgon drar allvaret igång igen.
/Stefan

Sista semesterdagen :-)

Men inte fanken lider jag för det, visst är det underbart att vara ledig och jag skulle kunna vara ledig länge till men vad fan. Man har bara sina 30 dagar semester och det är inte mer med det, man måste leva så att det känns som semester när man jobbar med. Så fort jag går ut från jobbet är jag ledig, helt ledig, släpper jobbet där och bryr mig inte mer. Det är också en sorts semester.

Igår var det röjardag hemmavid, klippte gräs och körde motorsåg, retat mig på en stor gran ett bra tag så det var bara att ta fam sågen och klättra upp. I teorin var det lätt ordnat, praktiken lite värre...Trädet lutade åt fel håll och det var en bra minnesbeta, det går inte att fälla träd åt det ickelutande hållet. Nåja, klarade staket och hus och annat, shit vad trött jag var. Körde fast sågen i andra kapningen så jag fick bända bort skiten, inte bra för sågen men å andra sidan fick jag en ursäkt för att köpa nya prylar hos JM Jönsson på morgonen idag. Jag och lillskiten (Harry) tog en sväng.

Idag är det seriös öldrickning som gäller men först skall jag ut och köra såg :-)

Take care!

I am back

Yes, återvände till civilisationen idag, om än lite motvilligt. Sedan i fredags har jag varit på Öland i mina föräldrars sommarhus, det är mitt ställe nr1 här på jorden (har inte varit på ngn annan planet ännu). Egentligen det enda stället där jag är riktigt hemma, en kringflackande nomad som man är. Har varit på Öland alla sommrar sedan jag föddes och varit där mer frekvent sedan vi köpte eget 1986.

De sista två dagarna har jag varit själv, H och voffsarna åkte hem i måndags då Harry skulle träna. Jag behövde inte särskilt lång betänketid utan stannade. ett par dagar att komma igen och inte behöve bry mig om ngn. Det behövs ibland och är inget konstigt alls. Jag har i pricip haft Harry vid min sida 24h sedan midsommar med tanke på att han varit med mig på jobbet också. Nu var det liksom lite mycket, behöver ingen som svansar runt mina fötter jämt, hur mysiga de än är.

Öland är fräckt den här årstiden, helt tyst, nästan folktomt och mörkt. UNDERBART

Lyckats springa tre ggr sedan i lördags, druckit öl, sett påOS och läst, mer än så behövs inte för att göra mig lycklig. Kan säga att det var motvilligt jag stod och väntade på bussen som skulle ta mig tillbaka. Iof skönt att åka hem till H och hundarna, det måste medges :-)

Resan gick bra och här är man igen. En dag när jag känner för det skall jag blogga vidare om semestern, det var mysigt om än inte alltid så bra väder. Jag njuter dock och bara älskar ledighet.

Två dagar kvar och sedan drar det igång igen, äh. Det är lugnt, fixar det, nemas problemas
Kram
S

Semester och massage

Yepp, två veckor ledigt, helt fucking underbart :-)

var hos KK för lite massage idag, grymt stel och hade ont överallt. Skall absolut prova på k igen, jag är så känslig i musklerna så det är bra med någon som inte är alltför hårdhänt.

Jag och Kito hade en fantastisk tvåtimmars promenad igår. Hann hem innan ovädret och den kalla öl jag drack vid hemkomsten var makalös :-)

Inte så kul inatt när det väl drog igång, tjejen är megarädd. detta och massagen gör att jag är något sliten. Skall alldeles strax gå till sängs. packat och har kopierat bilder till DVD. Den här datorn är inte så pålitlig för tillfället....

Drar till Norrköping imorgon, sedan Strängnäs, Gotland, öland, vi får se när jag är hemma igen.

Ha det bäst
/Stefan

1 dag kvar sedan 14 dagars semester

YES YES YES, det börjar kännas helt ok nu, en dag kvar. En förbannad dag och mängder att göra. Vem bryr sig, två veckors slappa väntar, jag skall njuta så in i...

Märks att det kommit igång på jobbet igen, varit själv den är veckan och jag har jobbat jobbat och åter jobbat. Folk har läst sin mail efter semestern och forwardar utav bara h.

Suttit hemma idag och så här effektiv var det länge sedan jag var. Skönt att ha nära till jobbet och nära till solstolen på kaffepausen. Har dock inte blivit alltför mycket av den varan :-(

H skall träna med Harry ikväll, första gången, spännande att se vad de hittar på. Har inte bestämt mig om jag skall med eller inte. Stannar nog hellre hemmaoch går en lång promenad med Kito. Länge sedan vi gick till havet, kanske skulle ta långsvängen på dryga milen...

Sista rycket, en grej till så får resten göras imorgon

Ryggont (gammal kärring)

Var ute och sprang i fredags och som ett brev på posten fick jag ryggont. Alltid samma sak när jag inte tränat på ett tag, en förbannad smärta i ländryggen som vägrar ge med sig. Går och klagar som en gammal kärring, H kom med förslag om att jag skall ringa K som är massör, hmmm, inte helt fel....Får se hur det känns lite senare...

Tog ledigt ;-)

Äh vad fan, kan vara skönt att bara vara ledig em dag så där helt appropå. Jag och Harry drar ned till stranden lite senare, skall bli riktigt najs. V'ädret ser ut att bli bra, villkoret för stranden är dock att jag springer till stationen och hämtar bilen, jag bad H köra dit den så att jag blir tvingad att springa. Var rent kass häromdagen så det skall jag fan klara