Som att ha barn

Värmen är på gång, uppåt 27-30 grader i helgen. Jag vet vad som väntar mig, inget jobb och bara ta igen sig :-)

Jag skall ju ha semester från nationaldagen och två veckor framåt. Det hade ju varit najs om vädret kunde hålla i sig. Man skall inte vara pessimist men hur länge kan det här pågå?

Igår kunde jag knappt ta mig hem, blåste fan orkan (nästan iaf). Dyblöt av svett efter en seg tur.

Harry, Kito och H slagna hjältar efter att ha varit ute hela dagen.

Jag har försökt sluta något tidigare på dagarna denna vecka så att jag hinner med 15:37 hem. Sovit hela vägen och hade jag inte ställt mobilen på väckning hade jag säkerligen inte vaknat upp förens i Ängelholm. Harry vill nämligen inte sova längre än till 4:30 på morgonen och sedan trots att H stiger upp då och går in i ett annat rum så sover jag inte riktigt avslappnat.

Nåja det går över, han vänjer sig (och vi med?)

Efter ett par dagar med MEGAstress så har det nu lugnat sig på jobbet. Vet inte vad jag föredrar, förra veckan satt jag inte och kollade på klockan iaf...

Harry Boy

Är en liten livilg svart krabat som gjorde att jag vaknade ett par gåbger i natt. Inte av att just han var vaken men att H var det. Lite lagom trött när man cyklade till jobbet i morse.

Skönt iaf att komma hem i tid, det var inte igår, det finns annat än jobb här i livet.

Åt tidig midda, cleanade köket. var ute och sprang med Kito 8som inte fått motion på flera dagar. jobbigt som f när man inte är van, nu gäller det "bara" att hålla i det.

Kaffe och macka på g

Ny arbetsdag imorgon, suck...

Sicket race

Finland-Hotell-Room service-Sova- Hotell Frulle- Kontor-Flyplats- Flyg- Annan Flyplats-tåg-Missa tåg med en minut-Vänta Malmö C en timme- Tåg-Cykel hem-Harry-Sambo-Fästingar

Trött

/Stiff

Sicket race

Trött

/Stiff

Arlanda here I am

Datarevolutionen är fantastisk, här sitter man mitt på Arlanda med allt sorl i bakgrunden och surfar runt lite. Lite sådär lagom avslappnat innan flyget till Finland går. Skulle använt jobbdatorn men batteriafan är totaldött. Satt på panda Sushi på Vasagatan utanför centralstationen för ngn timme sedan. Surfade och åt. Egentligen var jag sugen på solvalla och Elitloppet men jag insåg att det aldrig skulle gå ihop sig. Det tar alldeles för lång tid från valla till Arlanda. Nåja, hoppas på att mobilen håller så att jag kan spela och lyssna på ATG live.

Vi hämtade Harry idag, tala om charmtroll :-)
Först tog vi ut fel hund, den var nämligen märkt länd i grönt. Vi jollrade och fattade tycke för den men när vi skulle skriva papper vidade det sig att det inte var den. NÄHÄ, in leta fram rätt hund som var heltvild. Jo då, där hade vi vår Harry. h var i himmelriket (jag med), helt söt den lilla parveln som säkert var dubbelt så stor som sist vi såg honom för 5 veckor sedan. I Södertälje släppte jag av mih själv och tog tåget med Stockholm. H och hennes  mamma är väl ngn stans halvägs hemma. 60 mil har de att avverka från rosöga och hem.

Kan tyvärr inte dela med mig av bilderna på Harry men jag lovar de kommer.

Nu är det 2:45 kvar på min tid, måste lämna in vinnarspelet.

Take care, återkommer imorgon
/S

off we go - montera lastgaller en fredagskväll

Tjohej, det är redan fredag kväll och klockan är snart 23:30. Vart i h tog veckan vägen?

Jo jag vet, jobb, jobb, jobb och lite jobb till i kombination med kvällsaktiviteter och en dag i Helsingborg så... Har haft den "värsta" veckan på jobbet som jag upplevt på ett bra tag. OP volymer 2009 skulle vara klara samt flytt av forecast till det nya lagerstället, ojoj, knsppt surfat privat och då är man busy.

Championleagefinal i onsdags, sov på Eriks golv (tågen slutat gå). Grillkväll hos chefen i igår, Helingborg idag. Monterat lastgaller i totalmörker precis. ja, det är dags att somna in och se fram emot morgondagen. Underbara 46 mil i bil...

Norrköping/Strängnäs/Arlanda/Helsingfors hem igen. HERE I COME !
/S

Att bryta en oskriven regel...

Något man reagerar på om svenskar vs. andra kulturer är hur man beter sig på en buss. I Sverige finns en oskriven regel som säger att man inte sätter sig på ett busssäte bredvid en okänd människa om det finns "helt" lediga platser någon annanstans i bussen. Jag bröt mot denna "regel" idag, tänkte inte så mycket på det först men det tog inte många minuter innan min granne bad om ursäkt och flyttade på sig till ett helt ledigt säte. Jag vet inte om det var regeln, jag som luktade illa eller de två vitlöksstinkande ryssarna som satt bakom och snackade som gjorde det, hoppas på det sistnämnda.

Det var den sköna engelsmannen som var tågvärd idag. En sådan underbar personlighet var morgon och arbetsdagarna hade inte varit lika tunga längre. Hans sätt att ta livet och glädja andra är beskrivbart, först på svenska och sedan Engelska och den är en fröjd. Måste upplevas, skall försöka spela in honom en dag och lägga ut ljudklippet.

Ha det bäst

Piasavakvast

Tänk vilken lycka, h såg den när vi stod i kassan på Byggmax idag. En enkel piasavakvast med kvast för 19:90, gissa om jag blev glad och vad jäkla kul det var att borsta undan lite skit.

Jag vet, knäppis :-)

Pubeshår

Vara eller icke vara, denna eviga fråga.

Jag satt och smålog lite på tåget till jobbet idag, aktuell pendlarbok just nu är Underdog av Torbjörn Flygt. I ett av kapitlen står de och jämför vem som har mest pubeshår, det var enligt honom en fråga om status när man var ung. Kan inte låta bli att tänka att det numera är tvärtom, nu vill man ju ha så lite som möjligt... Kan iof inte påminna mig att vi mätte när man var i tonåren men så var det kanske. Överhuvudtaget är boken underbar, klart värt ett tips

1 vecka kvar

Sedan kommer Harry hem :-)

Helsingborg - Knutan

Träffade ju C igår, vi tog ett par öl på OZ (oss emellan tror jag det hette) och käkade underbar lax med potatossallad på färsk potatis. Sedan visade C mig runt lite utmed strandpromenaden och bortåt sandstarnden. Det var hur fint som helst, nu helst plötsligt förstår jag varför människor älskar sitt helingborg. Jag gillade det med !!!

Avslutade med Kaffe hemma hos C, bor jättefint mitt inne i stan.

tyvärr var tåget hem försenat med nästan en timme men det gjorde att jag fick uppleva Knutan en fredag...Kanske inget att vara stolt över men alltid en erfarenhet rikare...

Underbara sambom kom och hämtade mig på stationen i Häljarp, hon är för go

Huvud och hals från miljoner på v75

Ojojoj, så nära det var. Jag är sedan ett bra tag tillbaka medlem på storavinster.se och betalar då in mig på ett större system för 500 kronor per vecka. Det har gått lite knackigt ett tag men spelvärdet finns där.

I guldivisionen idag var det sånär att nummer 1 höll undan vilket hade gett oss över 2 miljoner att dela på sju personer. Nu missade vi sitället och fick nöja oss med 6 6:or och 105 5:or. Det gav 7500 tillbaka, alltid ngt :-)

Blir väl lite champagne ikväll, trevligt och så pepparbiff och färskpotatis med grovsalt på, mums...

After work i Helsingborg

Imorgon efter jobbet skall jag susa upp till Helsingborg och gå på lite after work, trevligt värre.Tur att det inte finns några som helst planer på lördagen...

Bilder från operationen

Varning för "starka" bilder !

Nu är det helt ok, till och med så att fingret börjar vakna. har väl lite mer förståelse varför det känns som det gör när man ser det här !

Pokerkväll

Det var lite trevligare än sist, inte på det sättet att folk var otrevliga sist men det gick inget bra sist. Igår var jag mer fokuserad och chansade inte lika mycket. Det gav resultat. Gick nästan ihop, spel, pizza och resa och trevligt sällskap givetvis.

Var hemma runt 11 idag och eftersom jag hade så förgjordat mycket att göra så jobbade jag på ända till 18:30 med ngt kort avbrott för att klappa hund, gå ut med hund samt dricka ngn kopp kaffe.

Underbart väder ute idag och sista turen med Kito var helt fantasisk. Sol, ingen vind och nedförsbacke :-)

H är på personaldag och komemr hem senare, jag lär sova. Man är inte riktigt i samma mode när man sover borta och jag hade nog behövt ta igen en timme eller två :-)

Måste finns inte !!!

Fatta hur trött jag blir av det här stigaupptidigtpåmorgonen grejen, SUCK, det suger. Innan vi flyttade kunde jag ligga och dra mig till en 7:30-7:45 och ändå vara på jobbet 08:00. Nu liksom, upp 06, måste åka allra senast 6:30 annars blir det springa till tåget 6:47 och det är trist. Enda positiva är att man är på jobbet 7:30 och har när man går 16:15 (om man kommer iväg då) varit där 45 minuter extra. Detta innebär att man med gott samvete kan gå tidigare på fredagen, men trött...

Igår gick jag alltså och la mig 21, undrar när det hände sist? Läste och kämpade verkligen för att vara lite trevlig men icke, sov säkert redan 21:30, fan, missade andra halvleken i fotbollen, kollade inte sporten och myste inte.

Bättre med piggheten idag, trots att jag inte tog tåget hem förens 17:37 och gick från stationen och hem. H och Kito mötte mig halvvägs. Där har vi nog en liten bov också föresten, motionen, inte blivit så mycket av den varan. Fritiden räcker inte till till allt man skall, nå vill göra. Ordet måste finns inte längre, det sa Olof förra veckan, man skall vilja. Man kan till och med skita i arbetsuppgifterna, det finns inga måsten. Du får dock se till att ta konsekvenserna efteråt. Klokt och ack så sant. Så många som "måste" hela tiden. Jag trodde jag levde efter att det inte finns måste men jag har inte lyckats fullt ut, kan dock genast säga att allt blir så mycket bättre utan måste. Måste finns inte, fatta...

Efter allt imorgon blir det en sväng till Småland för lite poker, skall bli sköj. Måste bara se till att det inte går som sist (riktigt dåligt)

En grej till, Verkar som om Yellow Bird skall starta snart, månadsskiftet så smäller det. Skall bli så underbart kul, längtar

Måste ingenting, vill träna innan sporten :-)

Röd som en kräfta

nåja, kanske inte riktigt, var ändå rätt så duktig som sökte mig till lite mindre soldränkta platser framåt em.

En underbar dag iaf som avslutades med fotboll (ja Malmö förlorade, suck) och grillning (helt underbar mat)

Nu är jag trött, dags för bingen, CU

Jag älskar detta vädret

Kan sitta i timmatal och bara vara, njuta av lugnet och låta solen smeka min kropp :-)

Det är precis vad jag kommer ägna dagen åt, vad jag gjort nu någon timme och vad jag gjorde igår. Ok, ett och annat avbrott för lite annat småfix finns det väl tid för. Lyckats dra över golven idag (lovar att det behövdes) och nu tänkte jag ta tag i magövningarna igen. Varit duktigt förkyld/allgerisk och snorat men idag känns det bätte. Antagligen ligger pollennivån lite mer noramlt eller något.

Stackars sambon jobbade 11h med jouren igår, idag var hon iväg 7:20 men komglidande hem igen för ett tag sedan. Bra pengar så klart, men i det här vädret :-(

Vi blev bjuda hem till K & K igår, jättetrevligt och spontant, S & L var också där. Tror det eller ej men vi satt faktiskt ute hela kvällen och när H körde hem såg jag att det stod 17 grader på termometern 23:30 den 10:e maj, helt knasigt. Tror inte ens jag satt ute så sent förra sommaren. Hoppas, hoppas det blir lite bättre i år.

Take care, lite ansträngningar väntar

Sprack i första

Dubbelsuck, här har man världens finaste system och så får man inte riktigt se hur det står sig på slutet.
Eller iof, det var precis det jag fick...

Fy fan, vad jag hatar att spricka i första v75 loppet

På Ven dricker man Whiskey och kör Gustavsbergslinjen

Det blev så en liten snabb tripp till Ven mend jobbet. Efter att ha rest i nästan två timmar så anlända jag till den lilla pittoreska öni sundet. Var verkligen jättefint, fick sätt full fart för att hinna ikapp mina kollegor som befann sig cyklandes när jag kom.

Hann inte se så där jättemycket, var dock nere i kyrkbacken vid hamnen, hur härligt som helst. Tog en öl på hamncafet.

Vi hade whiskeyprovning, Henrik, tror jag han hette var jätteduktig och vi drack, sörplade och sniffade. Sedan snabb dusch innan maten, inte jätteimponerad över maten, men det kan klart vara lite svårt till 35 personer (eller hur många vi nu var). Mingel i baren efter det och sedan drog festen igång. Efterfest är för jäkla kul (var hos grannen), fick tyvärr lite för mycket gammeldansk i mig och körde lite gustavsbergslinje.Kom i säng vid strax efter 4 (det började ljusna) så när klockan ringde vid 8 var man ngt seg...

Dock jätteintressant föreläsning av Olof idag, han som coachar i mental träning. Riktigt tankvärd, skall ta tag i det där en dag när jag är lite piggare.Efter lunch gick bussen tillbaka och vi hade en suverän hemresa över spegelblankt vatten med solen gassande. Tog farväl och det var skönt att komma hem till gården.

Sov ngn timme innan H kom hem och så susade vi iväg och H fick äntligen köpa sin efterlängtade bil. En Volvo V40 Classic 2,0T för 104 laken med 945an som inbyte

Lödde nästa och pizza, mums, precis vad jag behövde...

Promenad i sommarkvällen och snart kommer jag antagligen slockna för idag.

Fin hand

Har ni sett så fin min hand är :-)

Kirurgen var jättenöjd, nu skall man "bara" se till att använda fingret också, det är rätt så lätt att "hoppa" över det fingret nu...

Såret ser riktigt fint ut

Före                            Efter

Inte klokt vad man man göra :-)

Här är Harry

H fick besked igår, det blir numerm ett på listan (märkt länd) som blir Harry

Här är han, välkommen till oss, två veckor kvar, sedan hämtar vi hem honom

Nu åker vi snart på konferens, toppenväder och det skall bli varmt. Jag trodde att jag fått värdens förkylning men det kanske är allergi, fler som snorar på jobbet.

Nyförossbegagnad

Gräsklipparservice, det måste vara ett jättevanligt ord kan man tycka. Särskilt då många liksom vi har problem med att få igång sin gräsklippade efter vintern, eller att den är nyförossbegagnad, (bra ord förresten), alltså medföljde husköpet och vi är inte ansvariga för dess tidigare liv (om nu gräsklippare lever). Nåväl, visade sig inte vara alltför lätt att hitta ngn som sysslade just med gräsklipparservice, särskilt inte då i närheten av hemmet. Det är anledningen till att vi idag tog ut 945an på motorvägen och utsatte oss för livsfara genom att köra hela vägen in till Malmö med gräsklipparen i bagaget. Skall dra lite tidigare och lämna in den på det ställe jag hittade, tack J.M Jönsson för att ni finns till för oss.

Annars, ja, ine mycket spännande, sitetr som vanligt och längtar ut i solen. Borde f.. vara förbjudet att jobba när det är fint väder, övriga dagar har jag inget emot att krypa in i värmen och jobba. Skall iaf bli kul att komma till Ven, kanske spana lite innan man ger sig dit privat i sommar?

Hoppas även på stygnbortagande imorgon samt att jag slipper bandage, vet ni hur mycket det luktar efter typ 10dgr? Blä, just det och nu även rök och grillat kött efter matlagningen igår.

Nä, kanske skall jobba också, strömmen stängs vid 12 idag, ny elmätare på g i byggnaden.

It is a bomb!

I malmö händer det grejer minsann. En bomb precis utanför kontoret, eller i alla fall en misstänkt sådan. Fullt ös här med poliser, avspärrningar och folksamling. Får se vad som händer allt är antagligen en avledningsmanöver till bankrånet tidigare. Let us ROCK:-D

Ojojoj, det bultar och det bankar

I mitt finger, skulle gett fan i maskrosorna igår, hade dock svårt att se H göra allt det roliga själv :-)

Det är skönt att småpilla lite i rabatter, klippa gräs och fixa lite. Med handen fortfarande i bandage och tillsägelse att inte pilla i jorden så blir man ännu mer sugen.

Torsdag, då hoppas jag bli av med det här paketet, om nu inte strejken ställer till med något. Det vet jag inte ännu.

I morse fick jag kliva upp och knapra lite piller, sovit dåligt. Var inte på jobbet förens 9:30 så jag sitter fortfarande kvar här. Lika bra det, L skall höra av sig (om hon kommer från Småland där de är på studiebesök).

Vi skall ta en öl (ett par), lite mat och snacka skit. Tror vi fått ställa in tre gånger innan men idag så kanske...

Annars, ja som vanligt när det är den här årstiden önskar man att livet bara bestod av annat än jobb. Blä, säger jag, vill inte. Skall dock försöka skärpa till mig. Nu är iaf alla gamla mail avklarade (så gott som), Europa firar inte valborg de inte...

21,4 miljoner

det är sjukt mycket pengar och det var en från Malmö som tog hem hela den potten igår. Tänk så mycket man kunde hitta på med de pengarna.

Hade garanterat inte levt särskilt extravagant med mer pengar men absolut satt lite guldkant på tillvaron.

1. Sett till att betala av alla jä..a lån och skulder
2. Sett till att mina nära och kära hade blivit av med deras jä..a lån och skulder ;-)
3. Inte brytt mig om att gå till jobbet, who cares
4. Kanske investerat i en ny fräsig bil, fast egentligen är jag inte så biltokig
5. Köpt någon mer spännande tavhäst och lagt ner mer av min tid på att följa utvecklingen
6. Resor, ja i massor, så många ställen jag skulle vilja besöka och nu är ju inte pengarna ett hinder
7. Sett till att grannen flyttatde om jag så skulle köpa hans hus för ett duktigt överpris.
8. Jag och H skulle bjuda alla vänner och bekanta till Karibien på bröllop, chartrat ett plan, det hade varit coolt.

Det finns mer, mycket mer som jag skulle göra *drömmer mig bort*

Igår var vi så i Lund och åt på bantorget9, jag är alltid lika facinerad när det serveras mat och kompositioner som  man inte skulle hitta på själv. Mumma, rekommenderas starkt :-)
Cyklade hem under klar himmel med stjärnor, mörkt.

Som vanligt (underbart att säga) så är det underbart väder ute. Läst tidningen i solen och nu följer några bekymmerslösa timmar innan fotbollen börjar vid 16.

Take care, enjoy life, våren är här

Spy-Eva

Är bara tvingad att kopiera ett blogginlägg jag passerade, fy f..

Bantorget9

Ikväll blir det fina fisken, eller fina maten iaf. Vi skall till www.bantorget9.se med K och K, blir spännande, lär väl få klä upp sig ett snäpp.

Igår var Hs kollega med man och ett av barnen här, trevligt, blev inte så sent dock. Lillkillen var riktigt trött men kämpade fram till de gick hem och han klarade sig ända hem. Vi gick med dem tillbaka (de bor rätt nära), en kall och riktigt klar kväll, hur härligt som helt.

Sedan tittade vi på Nu eller aldrig (The bucket list), en riktigt skön film, H gick och la sig så jag fick kolla slutet själv.
Blivit en del film i vecken, fortfarande the vantage point som ligger högst på listan.

Fulle ute på trappan lockar, dock vill inte vädret riktigt bestämma sig för om det skall vara sol eller inte.

Slappedag

Vi har inte gjort ett skit idag, ok, bortsett från städningen innan frukost och handlingen. Det räknas dock inte. Jag har suttit i min Brasse och njutit av solskenet. När det blev lite kallt (läs mulet) gick man in och nannade lite där.

Nu har jag nannat som f och skall ha maten klar om en timme, vi får gäster, upps, nåja ingen fara på taket. Jag hinner, skall hälla upp en grogg och sätta igång.

Lediga dagar är bara för sköna...
/S

Efter regn kommer solsken och träskmark...

när regnet äntligen upphört så gav vi oss iväg på en promenad. Först ned till havet och så promenixade vi där i strandbrynet med solen värmande över våra kalla lekamen, Sedan sneddade vi upp över en hage med tjurar (fast som tur var var det ingen där). Tog en genväg vid Järavallen och hamnade i ett träsk, det var bara att ge upp, traskade på med gyttja upp till knäna. H fastade nästan när vi skulle hoppa över på ett ställe :-)

Kito lagom förnärmad (hon tycker nte om att bli lerig). Passerade ett megafint område på vår sida motorvägen, vilken underbar promenad. Nu ligger skor, strumpor och Jeans i tvättmaskinen, fötterna är tvättade, kaffet på g och bulalrna snart i ugnen samt vinet uppslaget.

Take care, livet leker

Ledighet - Going Kronos

Vad säger man, jag älskar den hästan och vad en folk säger om Ludde så är han en färgklick, bra jobbat :-)
Kommer aldrig att glömma en vår när det var v75 på jägers och vi var där, jag och Z. Ludde vann och vann och jag spelade vinnare hela tiden. I ngt lopp vann han till 32 ggr pengarna och Stefan full som en allika står upp och skanderar Ludde, Ludde, ludde, tittar sig runt och ingen annan hänger på ;-)

Nog om det, hade velat gå till gentlemannadagen idag men har inte pengar att aspela bort så då får det vara.

Vaknade sent idag efter att ha tittat på vantage point igår, riktigt bra film, action. Tränade i magmaskinen med en hand, det funkade rätt hyfsat, rakade av mig några dagars skäggstubb, så ser man ut som folk igen.

Händer ingenting idag och jag är meganöjd.