Visst kan man tända brasa utan tändstickor

Som vi letade igår men det gick inte att finna varken tändare elelr tändstickor till brasan. Jag var uppe på taket och såg att H försökte tända men hon misslyckades, sista stickan, osis...

Pratade lite löst om natt använda den elekriska grilltändaren istället, lite sådär på skoj.

Idag har jag varit hemma eftersom jag inte mådde bra i morsse,  det var fucking freezy inne med 18,3 grader. Vad göra? Jodå, gick ut i boden, hämtade grilltändaren och pluggade in den, tog ngn minut sedan rök det från pappret, blåste till och vips, en brasa. Kryddade med lite stearin och sedan har det brunnit mest hela dagen :-)

Som tur är tog jag datorn med hem igår, har iaf jobabt 8:30 - 15. Slocknade med kläderna på och vaknade av att H ringde och sa att tågen inte gick. SUCK, jaha, på med ytterkläder och iväg på cykeln. hundarna måste hämtas, en nackdel med dagis....Nåja, inte alltför dåligt väder, disigt och regntungt men varmt. Vi gick hela vägen hem och kom hem en timme efter att jag lämnade huset. Alla nöjda utom stackars h som sitter bredvid en fisande granne på väg till Lund för att ta bussen därifrån. Mörkt och kolsvart, skall sträcka ut mig på soffan

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0