Kent, helgen & glögg

Den här årstiden och speciellt denna onsdagskväll den 12/12 kan man inte annat än tänka på den gamla goda tiden när man var stupfull vid det här laget. Kommer ihåg de vilda festerna och glöggen dagen efter, satt visst och glöggade en del nere på FINIS (för er som inte gick teknisk linje så var det vår studentförening under gymnasietiden). Sickna minnen ;-)

Blir något lugnare idag.......Typ hellugnt och komma i säng hyfsat för en gångs skull. Var inte på jobbet förens 12:30 idag

Är lite i jobbsökartagen, dags att prova sitt värde igen. Har idag hittat åtminstone ett jobb som verkar intressant, finns faktiskt en hel del ute.

Helst hade jag just nu bara sagt upp mig och letat vidare men som vanligt sätter pengabristen stopp.


I fredags var det glögg hemma hos J i Tygelsjö, det blev mycket glögg, mat, vin och senare Whiskey, var rätt livade diskussioner och jag var ngt onykter när jag dråsade in hemma vid ca 1:30.....


Så hade vi ju besök i helgen, P&S var på besök, hämtade dem på stationen vid 12:46 i helgen. Megaskoj att se dem, var evigheter sedan vi sågs sist. Kan inte fatta att 1 ½ år kan gå så jäkla snabbt. Efter lunch och lite snackande så drog vi in till KPH och Allégade 10. Riktigt mysigt ställe med gamla tapeter och en mysig stämning. Tur vi tog taxi till KB hallen, det var en bit.....

Kents konsert då, jo underbar som vanligt, inte den bästa jag sett, men jäklar vilket drag det blev efter ett tag. Var duktigt svettig och trött i kroppen efter deras 2 timmars uppträdande. Fick stå på tåget hem, var hur mycket folk som helst. Vi klev av på Svågertorp eftersom vi trodde att det var bättre möjligheter att få tag i taxi därifrån. SÅ fel vi hade.....Nåja, hem kom vi till slut, dråsade i säng och vaknade inte förens 11 dagen efter.

Tog det lite lugnt och kilade därefter ut i vinterrusket, dis och kallt. Kollade på lite julbodar och shoppade lite. När vi var hemma igen blev det varm härlig Blossa 07 glögg och pepparkakor med ädelost, mums. Alla slocknade en stund (jag & H på golvet). När vi vaknade till liv igen så lagades det mat, snackades och dracks vin. En känsla av välbehag och mersmak, Tackar för den vänner !


P&S åkte hem i måndags em., jag var och hämtade mina nycklar på lunchen, önskar att de bodde närmare.

Igår hände inte mycket och idag, ja som sagt, jobba här är väl inte det som är mest prioriterat för tillfället.


Nu har alla utom jag gått hem från logistik, tror jag kan dra mig också............

Take care och ta det lugnt med glöggandet, vi höres
/Stefan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0