Norrköping

Vi har en skön och slapp helg här upp i norr :-)

Tågresan hit gick bra och det är hur gött som helst att 3 timmar och 50 mil senare vara "hemma" i min gamla hemstad. Måste få reflektera över att det inte är så mycket hemma längre. Sist jag bodde här var 1995, det har hänt en del sedan dess om jag säger som så. Mor & far säger att den är en helt annan anda och jag kan känna det lite. Förr var staden trist och sliten och det var inget hålligång alls.
Numera är det renoverat överallt och att de fixat till de värsta kvarteren gör hur mycket som helst.
Igår hämtade vi upp morfar och sedan var vi ute vid mormors grav. Det tar på honom stakarn, det är klart om man varit gift i 63 år så är det klart lite ensamt när ens livspartner går bort :-(
Han är så god morfar och han tycker det är så kul med besök, nu blir det iaf inte lika lång tid till nästa gång vi ses. Vi skall ju hem en sväng i jul också.

Efter 11000 stegs promenad var vi alla rätt så slut och satt mest och halvsov i soffan medans min jobbv75:a gav 3595 kronor tillbaka, perfekt, fast nu får jag ju jobba med en rad till nästa helg....

H var en fena på 7:an som hon vann två ggr i föjd (fast det var delad etta med mig i första omgången)

I fredags blev det strömavbrott  och bäddningen skedde i skienet av stearinljus, mysigt

Skall snart ut och springa milrundan, det kommer bli jobbigt.

Tack & hej, synes



Fredagsmys under strömavbrottet



Kito åker tåg :-)



Mormor R.I.P



Jag & morfar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0