45% hästägande?

Vi har haft seriösa problem med en av "storägarna" till hästen som jag äger till 20%. Det visar sig helt plötsligt att han inte betalt till den nya tränaren sedan i Oktober när hon flyttade dit, inte ens en spänn  !!!!! Hallå, vad fan tänker man med då? Verkar vara ketym att göra så i branschen, jag som är ´helt tvärtom, jag vill verklign göra rätt för mig. en räkning är en räkning, den skall betalas och det i tid.

Nu slänger vi ut taxiägaren (driver ett taxibolag i ett litet samhälle i småland), tar hans andel som betalning och strukturerar om ägarförhållandet. Fick en fråga från min vän Z som undrade om jag var sugen på att gå upp till 45%. Det är massor av pengar varje månad (3375 per månad) men det hade varit skönt, problemet just nu bara, 12150 balobas som skall betalas A.S.A.P till tränaren för obetalda räkningsar, hur fanken löser man det med mina tillgångar (0=). Bra fråga, tål att tänkas på, skall diskutera vidare med honom imorgon när jag drar till Lndås för lite trevligt umgänge och pokerspelande.

Kommentarer
Postat av: LinnéaK

Hej :)
Tänkte bara säga att om du har tid och lust får du gärna lyssna på mig i min blogg, sjunger & spelar.
Ha det gött!

2008-04-09 @ 17:06:21
URL: http://LiinneaK.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0