Födelsedagspresent

Det gick inget vidare på pokern igår, tror vi hann med fem omgångar varav jag blev två i en. Med andra ord, det blev en dyr resa. Det var dock jättetrevligt och en hel del skratt och skitsnack han vi också med under förbrukningen av diverse alkoholhaltiga drycker. Man skulle fan vara ledig såhär oftare, det är hur kanon som helst att bara va och göra vad man vill.

Erkänner direkt att det var något segt att stiga upp i morse, man sover lite sådär i en främmande säng och med de ångorna jag producerade är jag glad att ingen delade den med mig.....

Tåget hem gick 7:40, behaglig resa, läste min bok (när hinner jag annars läsa?) och hade det bra. Köpte blommor till H på stationen, jättefin blomsteraffär. När jag kom till Häljarp så var det punka (läs lufttomt) i framdäcket på cykeln så den fick hängas på bilen i stället. Kan ge mig den på att någon bara för"skojs skull" luftat den och orsakade mig besvär eftersom jag skruvade och av kollade vart hålet kunde vara. Nåja, det var sol ute och fåglarna kvittrade så det kunde göra detsamma.

Hs vän med trädgårdsfirman och en kollega till henne kom rullande och satte igång med Hs present. Hon fick ett jordgubbsland av mig, det tyckte jag var lite fyndigt. 12x9=108 plantor blev det ochkanonfint. Trots att H inte fyller förrens imorgon var jag tvungen att "ge" henne det idag, lite svårt att slå in och gömma ett jordgubbsland. Hon blev jätteglad och tyckte jag är så finurlig att hitta på presenter. Dessutom blev jag av med stora skräphögen, jag tackar och bockar för ett väl genomfört jobb.

Under tiden fick jag ihop trädgårdsmöblerna och nu återstår bara oljande, det är mysigt att fixa och trixa.

Sitter nu däst efter den baconlindade fläskfilén med potatisgratäng. Det måste vara en av mina absoluta favoriter att grilla, mums.

Tänkte kolla lite hockey nu, sedan vid 22 är det Djävulen bär Prada, den var så skön så vi ser den igen, ihopslingrade i soffan framför brasan.

Ha´t bäst
Kramen
/S

PS. Brynäs tog sig tillbaka, MIF missade chansen (och jag var så säker på att det skulle gå precis så) & MFF fick bara till oavgjort mot Elfsborg, det är underbart med allt som händer i sportens värld  Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0