Nya intriger

Vet inte om jag nämt de intriger som pågår hos grannen?

I vilket fall som helst så fortatte historien igår.
Summeringen av historien
Hon som bodde i vårt hus innan är ju numera inneboende hos grannen. De fick till en historia då hon bodde i det här huset med en annan man vilket gjorde att de sålde huset till oss och skulle flytta till ett nytt hus (påstod de för oss). När vi fick syn på henne hos grannen kan man lägga ihop ett och ett och få det till två.

Det har varit lite livat där inne emellanåt (de dricker och beter sig).

Igår då...
Igår när vi fått iordning allt och Hs mamma gett sig hemmåt sitter jag framför datorn och knappar och H kollar på ngt på TV. Helt plötsligt öppnas dörren och någon hojtar, hallå, hallå, ni måste hjälpa mig. Jajamen det är grannen (hon som bodde här innan). Hon är inte helt hysterisk men vill att vi skall ringa polis/ambulans, får inte så mycket klarhet i vad som hänt men gör som hon säger. 112 killen vill givetvis ha mer info och hon får själv prata med honom, jag får fortfarande inte klarhet i vad det gäller. Hon hon får väl fram ngt sorts budskap om att det är problem med något, vi var fulla etc. Efter att ha stått inne hos oss ett tag då hon babblat om hur det går och att livet gått åt helvete så är hon nervös då inget händer. Hon får ringa igen, 18 minuter sedan sist säger operatören, han har koll.
Hon är helnipprig, luktar sprit, rök och har inga skor på fötterna. frågar om hon får ringa sin syster, javisst. ja det skulle jag gjort från början säger hon. Systern verkar stå standby och komemr inom 5 minter. En bil till kommer i skogen och jag smyger ut i mörkret för att tjuvlyssna. Fattar nada, verkar som om tjejen tappat allt, helt väck, psykiska besvär, inte har koll. Ja jag vet inte, till slut kommer polisen (efter lång tid) och stannar länge. Stackars jäklar, så mycket sådana uppdrag och utryckningar de måste åka på. 

Blir intressant att följa utvecklingen, men ärligt talat är det jobbigt med allt liv hät intill. Man borde få välja grannar och det lägger lite smolk i bägaren på det som annars är så bra.

Nu ger vi oss av till center syd för lite trädgårdsinköp, bla en häftpistol så att inte Kito kan smita in till grannen och äta upp kattmaten inne i deras hus...

/Stefan

ringer sin syster istället

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0