Skånskt Gille ? nej tack, inte ngn mer gång

Igår var vi iväg på vårfest, det var jättesnällt att de bjöd in oss. Jag kan dock konstatera att jag får tacka nej nästa gång (fast jag lär inte bli bjuden). Vet inte vad jag förväntade mig riktigt men inte det som kom. Stämningen var på topp och alla jätteartiga och trevliga men det funkade inte för mig. Bröt säkert mot alla vett- och etikettsregler dom finns. Någonstans hade jag säkert klart för mig vad som gällde.


Jag klarar inte att dansa till dansbandsmusik och föreställa mig att jag samtidigt har trevligt. Alla där, utom jag (och möjligen H) dansade av hjärtans lust och hade så skoj. Det hade inte ens hjälp om jag varit plakat, jag hade inte dansat ändå. Det går inte, det är inte kul, jag kan om jag vill, inte som många andra av dem men jag kan klara mig. Kan dock inte motivera mig till det, sorry.


Nu fick man dock se hur ett gille skall gå till och det var iof väldigt trevligt. Tyvärr, lite socialt missanpassad när det kom till detta, alla har trevligare om jag tackar nej nästa gång. Misstänker att flera är missnöjda och besvikna på mig idag, jag får svälja det, jag vet. Man behöver väl inte tvingas till något man inte tycker är bra eller roligt, right?


Vi var hemma i säng vid 3 i morse (jag körde). Det var helt sjukt skönt att vakna upp i sin egen säng. Solen har visat sig emellanåt, vi åt frukost ute och har sedan satt kantsten runt jordgubbslandet samt planterat grästuvorna som blev över vid infarten. Nu käkat grillspett (kyckling, falukorv, grönsaker) samt kollat in en bra MFF match (trots 0-0 var den underhållande)


Skall packa inför Frankfurt, dags för tre dagars bortkastad arbetstid....


Cu later, åter Svedala onsdag

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0