Skrämmande lätt att hitta information

Har ni någonsin besökt birthday.se, det är en måstesida som gör att du aldrig mer kommer att glömma varken en födelsedag eller namnsdag. Slå in och lägg upp alla du känner, vänner, bekanta okända whatever. Det räcker med att du vet vilken adress någon bor bo och att du har hyfsad koll på hur gammal denna personen är så vips har du adress, födelsedag, andranamn etc. etc. Jag visade sidan för min sambo ngn gång, hon som jobbar inom en statlig myndighet som har tillgång till vissa register och hon var faktiskt snopen över att där fanns så mycket...

Nu över till bilköpet, vi testade och kollade på Corollan igår, plastig sa jag, kändes inte alls trevlig att sitta i, må så vara att den vinner allt på bilbesiktningen, nä inte imponerad. Sonen till ägaren körde runt i den så han fick komma dit enkom för vår skull... Det stod dock en annan bil där som jag fastnade starkt för, det är en Volvo V40, 2.0T Classic med allt lullull man kan tänka sig. Grymt impad av att bara sitta i den, det är vad jag kallar bil... En helt annan känsla och det skriker kvalitet. Vi hade stora ekonomi-diskusionen igår, insåg att man inte har mycket pengar över efter att ha betalat alla sina intressen. H har sina hundar, jag har min häst, det går ungefär på ett ut. H somnade nog av utmattningen medan jag kollade klart på Molliere. När hon sovit på saken så resonerades det som så att det är dumt att köpa en billigare bil som inom ngt år kommer att behöva repareras igen. Så om banken nu godkänner det så kommer det bli den. Alltså, jag har "ingen" nytta av bil. Så skall jag väl inte säga eftersom jag utnyttjar den jag med, vi får se hur vi lägger upp strategin men betalningen. Jag betalar ju all hundmat på lönen just nu, det är en del det också. Kan ju hoppas bilen finns kvar över helgen.


 
H susade iväg för att hjälpa A med flytten, jag är lite obrukbar när det gäller flytt för tillfället. Så synd...

I em./kväll kommer svärmor och Hs bror och fru hit, det blir lite grillat etc., H klagade på att det alltid är så stressigt och så bokar hon i nästa ögonblick upp all ledig tid...

Nu skall jag njuta av tidningen en stund, take care!
/Stefan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0