I am back

Yes, återvände till civilisationen idag, om än lite motvilligt. Sedan i fredags har jag varit på Öland i mina föräldrars sommarhus, det är mitt ställe nr1 här på jorden (har inte varit på ngn annan planet ännu). Egentligen det enda stället där jag är riktigt hemma, en kringflackande nomad som man är. Har varit på Öland alla sommrar sedan jag föddes och varit där mer frekvent sedan vi köpte eget 1986.

De sista två dagarna har jag varit själv, H och voffsarna åkte hem i måndags då Harry skulle träna. Jag behövde inte särskilt lång betänketid utan stannade. ett par dagar att komma igen och inte behöve bry mig om ngn. Det behövs ibland och är inget konstigt alls. Jag har i pricip haft Harry vid min sida 24h sedan midsommar med tanke på att han varit med mig på jobbet också. Nu var det liksom lite mycket, behöver ingen som svansar runt mina fötter jämt, hur mysiga de än är.

Öland är fräckt den här årstiden, helt tyst, nästan folktomt och mörkt. UNDERBART

Lyckats springa tre ggr sedan i lördags, druckit öl, sett påOS och läst, mer än så behövs inte för att göra mig lycklig. Kan säga att det var motvilligt jag stod och väntade på bussen som skulle ta mig tillbaka. Iof skönt att åka hem till H och hundarna, det måste medges :-)

Resan gick bra och här är man igen. En dag när jag känner för det skall jag blogga vidare om semestern, det var mysigt om än inte alltid så bra väder. Jag njuter dock och bara älskar ledighet.

Två dagar kvar och sedan drar det igång igen, äh. Det är lugnt, fixar det, nemas problemas
Kram
S

Kommentarer
Postat av: Margita Fredriksson

Skönt att du e tillbaka igen Kram

2008-08-21 @ 07:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0