Sista semesterdagen :-)

Men inte fanken lider jag för det, visst är det underbart att vara ledig och jag skulle kunna vara ledig länge till men vad fan. Man har bara sina 30 dagar semester och det är inte mer med det, man måste leva så att det känns som semester när man jobbar med. Så fort jag går ut från jobbet är jag ledig, helt ledig, släpper jobbet där och bryr mig inte mer. Det är också en sorts semester.

Igår var det röjardag hemmavid, klippte gräs och körde motorsåg, retat mig på en stor gran ett bra tag så det var bara att ta fam sågen och klättra upp. I teorin var det lätt ordnat, praktiken lite värre...Trädet lutade åt fel håll och det var en bra minnesbeta, det går inte att fälla träd åt det ickelutande hållet. Nåja, klarade staket och hus och annat, shit vad trött jag var. Körde fast sågen i andra kapningen så jag fick bända bort skiten, inte bra för sågen men å andra sidan fick jag en ursäkt för att köpa nya prylar hos JM Jönsson på morgonen idag. Jag och lillskiten (Harry) tog en sväng.

Idag är det seriös öldrickning som gäller men först skall jag ut och köra såg :-)

Take care!
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0