Culture differences

I noticed there are some differences between cultures.

Det är verkligen spännande att träffa folk från 15 olika kulturer och se vad de upplever här i livet. Något som framkommit rätt så klart under veckan är att vi i Sverige inte jobbar ens hälften så mycket av det de gör i andra delar av världen. Min fråga till dem blir genast, till vilken nytta? Alla står som frågetecken, har vi ett val? För mig som svensk är frågan självklar, det är klart du har ett val, fast efter lite konverserande inser man att situationen inte är alls i närheten i andra länder. Jag pratade rätt mycket med B & K ikväll, bulgarien respektive Singapor. Der jobbar enormt mycket men tycker inte själva att de kan styra ngt, visst är det skrämmande. Vi är nog lite bortskämda hemma i Svedala, ngt man antagligen skall vara rätt så nöjd med. Jag är iaf nöjd med att ha kommit till den insikten efter en vecka här, jag kommer antagligen aldrig ta ett jobb som innebär allt detta arbetande, jag är rätt nöljd med min 8-16 dagar som jag har på Purina.
Visst jag skulle knna tänka mig en kortare period, är det dock värt det? Jag är mycket tveksam....

Italiensk restaurang samt ngn pub med Disco i Lusanne blev det ikäll, klockan är 3:30 så det är nog dags att gå och knyta sig. Ledig imorgojn och det komemr bli så skönt

Kram
/Stefan

Kommentarer
Postat av: Carina

hey, kinisGirl fran lunar har. :) halkade in har fran din andra sida, och fick skratta lite at ditt inlagg har.. JO, ni AR bortskamda i sverige. det dar med att jobba lagomt tror jag bara existerar i dar, eller kanske i skandinavien.. har i staterna (eller kanske MEST pa kusterna) jobbar vi sa satikars mycket.. en 'normal' arbets vecka ar 50 timmar.. kan latt bli 70+ mot crunch, och det var veckor (nar jag var MYCKET yngre, och inte lika trott) nar vi klockade 100-115timmar/vecka.. allt for mycket. Det kanske ocksa ar pga mitt yrkesval, men.. det sliter pa sjalen och jobba dygnet runt. :)
sa.. njut av att vara svensk och jobba i sverige!!!

2008-02-10 @ 03:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0