Perspektiv

Ibland krävs det verkligen att man kommer iväg föt att få perspektiv på tillvaron. Det är först då man inser hur bra eller dåligt man verkligen har det. Jag visst att jag hade det bra när jag lämnade Sverige för 10 dagar sedan. Vad jag inte förstod var hur bra !!!

Med de erfarenheter jag fått genom seminariet och de samtal jag haft men mina kollegor från olika delar av världen inser jag nu att det är inte bra jag har det utan suveränt bra. KLAGA INTE vad du än gör Stefan, gär inte det.

Arbetsförhållande, det finns nog antagligen inte ett annat land i hela världen där man har en arbetstid mellan 8-16 om det inte är något speciellt på gång

Arbetsbelastning, visst har jag också tyckt det varit mycket emellanåt men om jag jämför, upps, som sagt, klaga inte.

Jag kollar på mitt samboförhållande, underbart, ses jämt, har tid att träffas, görr roliga saker tillsamms. Det är inte självklart överallt att det skall vara så.

Fritid, ja, det är många som inte har det runt om i Europa, på helgerna, kanske, om de inte arbetar

Vänner, många har flyttat till en stad för att jobba men har inga nära vänner, hemskt

Fördelningen mellan arbete/fritid, jag tykcer själv jag har en kanonmix och jag behöver sällan prioritera för jag hinner göra det mesta av det jag tycker är kul.

För att inte tala om de kulturella skillnaderna, det är inte alls självklart att man får göra allting överallt eller äta. Puh

Den generella inställningen är också skum, jobba, jobba, jobba, skapa en karriär, vad, till vilken nytta, vad får du ut av det, jobba jämt.

Jag har tänkt att skriva i en sammanställning ngt sådant här
"I do not like to sacrify any/to much of my personal life to creat a career within Nestle. To my opinion working all te time is NOT a life. At the same time I would like to have an interesting, developing and challenging work"

Jag undrar just vad de kommer säga efter all möda och alla pengar de lagt ner oå mig...Failure?

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0