Schweiz, en rapport från seminariet

Det är kväll och jag undrar när jag sist var så här trött. Att sitta och lyssna på Engelska hela dagarna är ansträngande, att det dessutom är en del av de 15 nationaliteterna som kanske inte är jättehaj på detta språk gör ju inte saken bättre precis.

Vissa case är riktigt spännande, en del andra ren skit. Eftermiddagen idag har jag bara genomlidit, det var så in i h tråkigt och tiden segade sig ffram. Började starx eftr 8 nidag och höll på till 19:30, det är lite lång tid.

Får en massa nya kamrater dock och det är intressant att höra om alla kulturella skillnader som finns runt om i världen. Svårt att förstå vissa som min vän Y från Saudi Arabien, de kan inte dricka alkohol eller äta fläskkött, bara en sådan sak. Eller S som bär turban så fort han är utanför hemmet och har aldrig klippt sitt hår. K från bulgarien, en tjej som verkligen får jobba hemma.

Hade en session igår när vi pratade om skillnader som man antagligen känner av när man kommer som främling till ens land. Jag pratde om Sverige och det var många som nog kunde tänka sig att bo/jobba/leva där.

Återkommer en annan dag, är så himskans trött så att jag lätt kunde somna på tangentbordet.

ZZZ
Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0