GI - sicken jä..a skillnad

Jag köpte en bok på rea med färdiga GI recept  för lunch och middag i tre veckors tid. Jättegod mat och man blir mätt, dock som diabetiker märker jag också andra "positiva" saker.
Blodsockernivån i kroppen är verkligen mycket mycket lägre. Iof inte så bra att vakna med insulinkänningar var morgon. I morse var det riktigt illa, 2,6 visade mätaren vid 5:30 när jag äntligen samlade kraft och gick upp. Känslan är overklig när man har insulinkänning, man får fler intryck och upplever allt genom ngt sorts filter. Alla dofter är tydligare och även synen är skärpt, så länge man inte har "fyrkanter" framför ögonen, det händer emellanåt.

Till följd av den tidiga morgonen (vakande nog innan 5) så är jag skittrött just nu. Fattar verkligen inte hur jag skall få ngt vettigt gjort här på jobbet idag. Skall dessutom sitta lite extra eftersom det är besiktning vid 17 idag. Undrar hur ordförande är idag, skall bli så skönt att slippa henne, kärring. Nä f´låt så får man inte säga men hon är speciell kan man säga. Utan bostadspärm och tre par nycklar skulle jag få betala en straffavgift på 500+200 (pärm och ett par nycklar), rent ut sagt löjligt. Skall bli intressant att se om hon kan visa papper på att jag mottagit dem, hoppas inte, det tyder i sådant fall på att jag har riktigt dåligt minne.

Nä, fy, tillbaka till arbetsuppgifterna, de hopas nu när E är på semester
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0