Rörmokare

Idag har varit en hmm, ja intressatn dag.

Satt och väntade på rörmokaren som skulle vara där 7:30 i morse och när jag de ringde efter 08, så hade jag länge funderat på att ringa Gillbergs rör ett par ggr. Sa att de inte hittade och hade kört runt i 30 minuter (hmm hur lång är barrstigen......) Två rökluktande polacker, jodå, de visste vad som behövde göras. Kommunen hade inte stängt av vattnet men det var lugnt, det behövdes inte eftersom vi har ventil för avstägning under diskbänken. De fixade och donade och efter 1h var de klara, jag kollade och tyckte det såg skumt ut . De bedyrade att det var rätt och att ventilen som stänger av vattnet var ok. Jaja tänkte jag, de skall ju veta. Efter en stund så knackade det på dörren igen, då hade de "hittat"  ytterliggare ventil som de också monterade och nu ser det faktiskt ut som jag tänkt mig. Skönt att behöva tala om vad som gäller.....  

Fått mycket gjort på jobbet (fast hemma) och skall sitta ett tag till. mysigt när snön faller och det är nu -2,5, wow. Blev så tyst också, jag älskar det vita fast inte det kalla

Kropp och själ betydligt piggare idag, lite träningsvärk i rumpan bara, inte var dag man går en sådan squashomgång. Rakad och fin också, lurvig som bara den på flera ställen.

Snart tennis, måste bara stöka undan lite till här

CU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0