Springpremiär med Harry

Glad påsk alla glada, kunde inte vara mycket bättre väder. Har njutit ngt enormt idag, så varmt och skönt. Efter frukost var jag och Harry ute på hans premiärrunda, riktigt duktig för att vara så liten. Fick hålla igen lite för att han inte skulle galoppera hela vägen.

Väl hemma drog vi iväg till Bauhaus och köpte 15 säckar med jord, nu har vi kryddland på baksidan, blev riktigt bra. Skönt att bli av med skiten som låg där innan. Tala om att bilen var baktung

Påsklunch med sill, nubbe, lax, ost, öl och ägg i solskenet, en ren njutning.

Enda smolket i bägaren är morfar som är dålig igen, mamma hade hittat honom i en hög på golvet i onsdags, hemtjänsten stod och väntade på förstärkning, han börjar bli gammal, 95 år i Augusti. Blir dessutom lite förbannad på svenska sjukvården som ville skicka hem honom, hur skulle det funka. Inte ofta  jag blir ledsen så jag gråter men jag tog illa vid mig av samtalet med mamma idag, morfar har alltid funnits där. Svårt att se honom som dålig och kanske snart på väg att förenas med mormor.

Hoppas jag kan ta en sväng till honom nästa helg när jag är i Norrköping en dag, så får det bli

Legat och nannat en stund, det är duschtime och sedan ska vi baka pizza, MUMS !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0