Kontrasternas helg

Begravning ena dagen och nästa Bröllop, det kallar jag för kontrast. Sorgset, fint och lugnt farväl av morfar igår, nu får han äntligen återförenas med mormor. Jag sa till honom att ta väl hand om varandra nu.

Sedan styrdes bilen mot Kalmar dit vi anlände runt 18 igår, efter mys, slappande och vitt vinpå hotellrummet gick vi ned och åt på Steakhous. Liksom för två veckor sedan var jag grymt nöjd med maten och stämningen, länge sedan jag åt en så väl tillagad köttbit ute ;-)

Slocknade av vin, stämning och känslor och efter en rejäl hotellfrukost så var vi ute på stan och raggad kort. Dessutom tittade  vi in på min gamla arbetsplats som numera heter Naturkompaniet och både jag och H hittade nya Eccoskor/sandaler på rea. vilket fynd, bara att inse att jag hädanefter alltid ska handla efter sommaren torts att man hamnar efter med modet. Har ju aldig anpassat mig än så länge och varför börja nu.....

14:30 har Z&V slottid i kyrkan, nu ska jag däcka en stund till den milda bris som sveper in i vårt rum, gött !!!!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0