1 vecka till juledighet

Intensiva veckor på jobb och det har inte precis underlättat att vi haft vår första Audit samtidigt....Klarade oss undan med anmärkningar som skall rättas till under våren, kan tycka att mycket var skitsaker men ok då. Alldeles för mycket rutiner tar död på kreativiteten och det är väl ungefär där jag står just nu....
Bara 5 arbetsdagar kvar och så är det julledigt en vecka, ska bli så skönt. Eftersom vi ska ha jul så ser jag fram emot att laga julmaten, jag älskar att pyssla och dona i köket. NÄR JAG HAR TID och det har vi i julveckan
I torsdags började jag sent med den dubbelmarinerade Oxfilén vi skulle ha till Idolfinalen igår, den blev precis så bra om inte bättre än jag förväntad mig. Avnjöts med rödvinssås och hasselbackspotatis och givetvis rödvin till.
Erik tog mycket riktigt hem tävlingen och det var en värdig vinnare. Drog mig faktiskt tillbaka rätt så snart efter sändningen eftersom en skum huvudvärk förföljt mig hela dagen. Antagligen sviter från träning både onsdag och torsdag. Tennisen i torsdags var grymt bra och jag fick till och med beröm av mina polare som tyckte jag hade varit riktigt bra, skönt att det ger lite effekt med två ggr i veckan. Skall absolut fortsätta nästa termin men inte på lördagar, det blir lite tajt med den lediga tiden. Ska snart iväg och sedan blir det slapptajm hemma innan vi åker till lund för att gå på en konsert med Swanholms singers (eller vad de nu heter). En gammal kollega sjunger med dem och vi pratade redan för många år sedan om att jag skulle tycka det var roligt att höra honom. Tackar Facebook för att det nu blir av!
Frulledags, undrar om H och vovvarna kommer hem och håller oss sälle?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0