Fenomenet pensionärer på lunchen

Jag blir alltid så facinerad när jag ska uträtta ärenden på lunchen. Det kryllar av dem, pensionärer, överallt pensionärer, som svampar i jorden poppar de upp. Är det inte i kassan framför mig på Netto som idag eller som i förra veckan på banken så är det hor frisören och givetvis på lunchen. Kan inte fatta att de som har all tid i världen måste ge sig ut just under lunchtimmen då alla andra är ute. Jag skulle föredra (om jag hade något val) att shoppa, göra bankärenden etc typ 1 timme efter att affärerna öppnat, det måste vara perfekt och nästan helt folktomt. Möjligt att de vill träffa annat än pensionärer när de är ute men ändå. Facinerande, ja, det är rätt ord...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0