En härlig vinterkväll

Precis varit ute och sparkat boll med lillskiten, eller det kanske snart är dags att sluta kall honom det. Harry är ju hans rätta namn :-) Lillen är inte så liten längre, sprider glädje och lugn omkring sig. Vem blir inte glad av att se en hund som bara älskar att springa efter bollen du sparkat iväg, hela han lyser av glädje !

Kallt, snö i luften och vitt ute, det är vinter, fatta, som jag längtar efter den känslan och efter tystnaden, snön dämpar nästan allt ljud. Det är så här man vill ha vintern. Våren är på väg, det läste jag i Metro häromdagen, redan till helgen skall kvicksilvret krypa över + sträcket och det kommer även bli lite sol. Låtr det hålla i sig sedan, vill inte ha några bakslag

Lurar lite på utvecklingsamtalet jag hade med chiefen idag, det var verkligen ett utvecklingsamtal, det första riktiga jag har haft, de andra har mest varit skämt, antaligen bristen på förståelse som gjort detta. Framtiden, ja, det är svårt, vad vill jag? Jag har varit på det här jobbet i snart 4 år, det är otroligt vad snabbt det gått. Jag är inte helt nöjd med vad jag gör idag, rutin, rutin, rutin och sedan lite hjälpa till som är riktigt roligt för att bryta tristessen. Jag vill ha ngt utmanande, kanske gärna en mix mellen rutin och analyserande. Kanske en tjänst i Schweiz på Europeisk nivå, liksom för att i alla fall prova på. Jag har nämnt det förr, att jag inte vill jobba jämnt, vad är det för liv. Framtiden, ja, det är inte lätt. Vi skall  följa upp om ca två månader, utforma något på den korta tiden, ja, det är en utmaning....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0