Fotbollspremiär (MFF-Landskrona BOIS)

Som sig brukligt när det är premiärmatch för mig (att titta alltså) var det råkallt och riktigt pissväder. Trots underställ, tjock tröja, halsduk, mössa, vantar och tjocka kängor frös man som ett djur redan efter 5 minuter.

Skulle uppskatta publiken till mellan 1500-200 personer som sökt sig till konstgräsplanen vid Coop. Starkt, vi snackar februari. Måste säga att behållningen av matchen var god, mycket bättre än de senaste åren jag kollat.

Fick se både Daniel Larsson och Rickardo spela, första tanken som jag höll kvar genom hela matchen är, jäklar vad kort han är (om Rickardo).
Finns mycket fotboll i honom men kommer han palla mot tunga anfallare?
Daniel Larsoon kan bli riktigt rolig att se framöver, snabb som en iller och kanonkoll på bollen.
Eddie måste ha gått ner i vikt och lagt på sig muskler, såg riktigt slimmad ut och som vanligt, tung targetplayer när han tar ner bollen och jobbar hårt framåt.
Ulrich var kanon (som vanligt) på sin försvarsplats, kanske tar lite för lång tid på sig innan han passar vidare.
Gabriel dirigerade mittförsvaret bra, Dixon skötte sig också, men han MÅSTE ge fan i snacket, fick gult kort för detta. Åman-Persson, gjorde ett bra jobb på mittfältet.
Molins tryckte in två baljor, jobbade kanon, hoppas, hoppas att han håller sig frisk. Såg mer vältränad ut än på länge
Labinot, det är min kille det, kanske dribblar en och två gånger för mycket ibland, men jäklar vad det går undan.
Jeffrey, får ta tillbaka uttalanden jag gjort tidigare, han såg riktigt spelsugen ut och skötte sig mycket bra

Vem har jag glömt, jo Sandqvist. sattes väl inte på några jättestora prov, stod precis bakom honom i 1:a halvlek och han dirigerade och stod i. Inga missar, verkade bekväm med sina backar och hur de skötte sig.

Rätt kul plan att titta på fotboll vid, stod ca 3 meter från kortlinjen, det är väl en sådan känsla man kommer ha på nya arenan, skall bli kul.

Ser fram emot nästa träningsmatch om två veckor.

I will be there !!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0