Ny helg

Alltså nu får det lugna sig lite, det var igår jag var på hockey med arbetskompis, eller? Nä, se på fan, det var en vecka sedan. Den här veckan bara tjoff, borta. Inte för att jag klagar, det är så in i helvete gött med helg.

Särskilt att man får sova på morgonen, det är inte jag att behöva gå upp en bestämd tid varje morgon när man inte känner för det. Varför gör du det då frågar någon smart jävel. Jo, hunden(arna) skall vara på dagis senast 07, så är det överenskommet, suck. Nu skulle jag iof kunna ha H till att lämna hunden och jag skulle kunna jobba hemma lite mer, blivit lite dåligt med det sedan jag bytte träningstid för tennisen. Då var jag "tvungen" att jobba hemifrån på fredag för att få tidsschemat att gå ihop. Jag vet ju också att om man börjar senare kommer man hem senare, en enkel ekvation. Tacka vet jag när man bodde i Malmö och hade på sin höjd 8 minuter hem på cykeln, då sov jag, ofta och länge :-)
Fast å andra sidan så njuter jag mer nu när det är helg, det är en helt annan sak att sitta i köket och känna hur man nästan är en del av naturen med panoramafönster ut mot grönskan (eller ja snö är det ju numera)

H har beredskap den här helgen vilket innebär att vi ännu mer inte kommer göra ett dugg. Har tennis imorgon och sedan är det MEGAjackpot på v75, skall nog titta på¨ATG live imorgon. Samtidigt går Aston Villa-Chelsea på Canal Plus och däefter kanske man skulle kolla på Zlatans Inter borta mot Bologna. Vill man fortsätta frossa är det Manchester U mot Blackburn vid 18:30. Melodifestival efter det och sedan är det söndag med allt vad det innebär. Jag skall nog överleva om det blir mycket utryckningar....

Tänkte avverka ett elelr möjligen ett par avsnitt av Men Behaving Badly, sedan blir det bingen för mig!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0