Utnyttjande av skattemedel

Dum i huvudet som man är så väntar man ju in till sista insulindroppen tagit slut innan man hämtar nytt. Detta innebar för mig en sväng till apoteket innan jag for till Köpenhamn idag. Tufft väder och det sved riktigt på kinderna när man små joggade på malmös gator, härligt :-)

Av en ren händelse såg jag en lapp med hur mycket insulinet och testremsorna hade kostat mig om det inte varit gratis, 3400:-, det är ju helt sannslöst. Det är då man är tacksam över att vi har ett sådant samhälle som vi har och att sjukvård samt mediciner är subventionerade. Tack, tack svenska staten för det. Hur hade man annars klarat av att vara diabetiker? Det hade ju inte gått om man skulle punga ut med sådana summor för medicinen!

I övrigt, ja, trist dag i Köpenhamn, fick en del annat gjort, god lunch. Slutade så pass tidigt att jag faktiskt var hemma ½ timme innan jag brukar. Hann fram och tillbaka till gymmet och solade innan jag plockade upp H.

Ätit färdigmat och druckit lite öl, kan jag förtjäna efter gårdagens träning. Är riktigt, riktigt trött i kroppen.
Funderar lite på hur jag skall orka kolla fotbollen, om jag nu ska det...

Ny dag i Köpenhamn imorgon följt av övernattning hos svärmor i Malmö
Gött, sovmorogn på fredag !

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0