Återkommande flygresa

Jag undrar just hur många gånger jag varit i Finland vid det här laget. Så gott som varje månad flyger jag hit, har möte och så hem igen. Sedan i somras har jag fått lägga till en övernattning också eftersom kontoret flyttat in till stan och det går helt enkelt inte att få ihop dagen annars.

Fick stressa som en idiot idag eftersom jag kopplade ned lite sent på jobbet idag, rusade till Nilssons Sushi och hämtade upp en Rainbow innan jag fortsatte småspringande mot stationen i duggregnet. Kom i princip precis ombord innan dörrarna stängdes, pust. Gott att äta lite och slappa, det är stressigt på förmiddagarna när man ska iväg.



Som vanligt inga som helst problem att ta sig igenom säkerhetskontroll eller komma fram till gaten. Jag bara älskar att åka från Malmö till Kastrup och vidare ut i världen. Det kan inte finnas många flyplatser som är så lättillgängliga.

Sedan börjar skiten, hamnar mellan två MYCKET bredaxlade herrar bak på rad 30, suck. Kunde tyvärr inte välja plats när jag checkade in på internet, var nog lite för sent ute (reminder, gå in redan nu och checka in dig till imorgon). Om jag kan välja plats väljer jag helst i främre delan och absolut inte mittplats.
 
Nåja, som om inte detta var nog så satt det bakom mig en mamma med sina två söner, de var uppskattningsvis 3& 5 år och helt jävla ouppfostrade. Pratade HÖGT, kunde inte sitta still och sparkade hela tiden på ryggstödet. Jag fick räkna till 10 många gånger för att inte koka över. För helvete........ Dessutom ett spädbarn bak på rad 34 som gallskrek.

Flydde från ljudet med lite Uffe, sov en stund och vaknade till sans med en 30 minuter kvar. Skön taxi till centrala Helsingfors med en trevligt finne, fattar ni. Han ansträngde sig till och med och pratade Engelska, det händer inte ofta.

Bor på Holiday Inn City West, ett hotell jag verkligen kan rekommendera. Nybyggt, rent, snyggt, trevlig personal och god mat. Detta påminner mig om min Sushi, det var inte mycket mat, dags att gå ned och käka, därefter blir det finsk Sauna :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0