I tid?

Jag kan mäta tiden med hjälp av antalet cyklar som passerat vid P-huset Anna på morgonen. I morse till exempel var klockan (förlåt räkneverket) 582, i går morse 650. Med andra ord var tåget idag tidigare inne än igår vilket också stämmer bra, tror vi var ungefär 5 minuter (eller 68 cyklister) sena igår.

Människan verkar av naturen vara sådana att den behöer rutiner, man stiger upp vid samma tid varje dag, gör samma saker och ger sig av samma tid. Under vintern har jag sett mönstret ändras något, det kan förskjutas lite. Såg då att antalet cyklister klockan ungefär 7:32 var ca 100 färre, alltså finns det några lata djävlar som inte tycker om vind och blåst medans de andra 550 skiter i vilket.

Jag skulle vara mer än glad om jag kunde bryta mina rutiner och ha olika tider varje dag, det är lite uppkäftigt och går emot strömmen. När jag bodde i stan var det en ren fröjd att vakna upp, konstatera att, nä idag skiter jag i det här och sover en stud till. Mina tider varierade kraftigt, ingen kunde ställa klockan efter mig då inte. Nu är det helt tvärtom, efterom tåget går 6:48 är jag på jobbet mellan 7:38& 7:43, det är trist och livar inte upp ett dugg.

Idag ska jag nog vara lite busig i eftermiddag, tänkte ta ett tidigare tåg och springa från stationen och hem. Det är väl ungefär så wild and Crazy som dagen kommer bli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0