Mobilberoende



Lyckades springa ifrån min mobil idag, den stackaren ligger ensam kvar på bordet bredvid sängen och gråter. Ingen som vill lysna på radio eller musik med mig, inte heller ringa med mig eller skicka SMS eller ens surfa.

Jag saknar min mobil, den är en del av mig, tala om I-landsproblem. Dock är det inte bara det, jag skall träffa en f.d. arbetskamrat i em/kväll och det hade varit bra om hon kunde nå mig. Lyckades dock koppla om min mobil med hjälp av 3s internetsida och istället får Hs telefon samtalen. Som tur är har hon sin tjänstetelefon så hon var så underbar och lät mig låna hennes vanliga (om än utan musik, radio, surfmöjligheter etc)


Satt facinerat mitt emot en kille på tåget idag som satt och rev ut annonser/reportage ur Metro/City, rätt intressant hur han kollade, rev, stoppade i väska, rev på nytt, stoppade i väska etc. Antagligen har han riktigt kort minne och det han blev inspirerad av blev han tvungen att riva ut för att komma ihåg. Hade jag hittat ngt intressant hade jag tagit med hela tidningen och inte lämnat en sönderriven tidning kvar, hur kul är det att få den i handen sedan...

Nya tag, fredag, snart vår/sommar !

Keep it up!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0