Batteripack & Kärlek

Åter en kväll ensam hemma med hundarna igår, sambon var ute på vift i Göteborg med jobbet. Det är konstigt hur man kan tycka att det ska bli rätt skönt att vara ensam men i nästa sekund kommer saknaden, det är kärlek. Tomrummet i kroppen som fylls upp av en annan människas närvaro och existens, värme och glädje. Ska bli underbart att komma hem till familjen ikväll, dock är det lite afterwork här på kontoret innan det blir hemfärd.

 Skulle p.g.a. afterworken cykla på morgonen idag och mitt ljus fungerar inte. Därför tog jag in cykeln igår och fixade ihop ett batteripack som skulle driva mitt reparerade ljuspaket. Det höll ungefär i 500 meter sedan tog kraften slut, kan vara seriekopplingen som blev parallell eller om nu batterierna kanske inte var riktigt fräscha. Fick vända hem och leta upp andra alternativ innan jag på nytt med två hundar i släptåg (eller rättare sagt ett en dragande och en släpande hund) begav mig mot dagis. Regn, rusk, svett och slit innan vi kom fram, Kito mindre lycklig än Harry över den extra motionen….Jag tog det mycket lugnt resterande sträcka till stationen, kunde invänta nästa tåg tänkte jag. Hade en satans tur då 7:14 tåget var försenat och gled in på stationen strax efter att jag anlänt och hunnit köpa biljett (7:30). I Lund var det stopp och vi fick byta tåg, en kvinna fick fullständigt spel när konduktören bad henne flytta sig och oss andra som inte löst 1:a klassbiljett…Följde med intresse deras diskussion ute i vestibulen, hon erkände till slut att det rann över något. Kan iof förstå att man blir irriterad då tåget först är försenat, får byta tåg och inte får sitta som man vill. Händer dock inte mig, jag tar saker med ro (för det mesta).

 Kämpar just nu emot kolhydratkoman efter lunchen, falukorv med ett underbart Rotmos. Får väl kämpa ett tag till sedan blir det ett par öl och lite snacks innan man kan ge sig hem.

 Blivit lite farande på sistone men det ska ändå bli riktigt kul på fredag när overallen åker på och kosan styrs mot Kalmar. På lördag blir det bankett och på söndag lär jag vara trött.

 Auf winersnitzel !

 


Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Hoppas ni får trevligt i helgen! Min overall hänger i klädkammaren den stackaren och tror nog att den aldrig mer ska få komma fram. Plockade i alla fall fram den och tittade lite på den ;-). Jag skulle också tycka det var kul med något liknande för CNaS. Hoppas det blir många som du känner. Går man på Corehouse idag annars kan jag tänka mig att man känner sig som morsa på stan :-). De som började i höstas är trots allt 15 år yngre än vad jag är.

2009-11-04 @ 18:48:25
Postat av: Stefan

Jo så är det nog eller så blir det som att vara 15 år yngre (hemska tanke)

2009-11-04 @ 21:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0