Ögonbottenfotografering



Tagit foto av mina ögonbottnar idag, sitter nu åter på jobbet och försöker avskärma allt ljus. Det är inte så lätt med tanke på att jag jobbar med en dator och dess skärm hela dgarna i ända, tur att man kan ställa ljuskäsnligheten. Jag har tydligen en liten blödning på ögonen, det vet jag att de sa förra gången och jag frågade idag varför jag skulle bli kallad om ett år igen. Jo, precis p.g.a det, de vill hålla koll så att det inte blir något allvarligt, tala om att diabetesvården verkligen verkar fungera i Malmö, alltid en superbra service
Ser ut som en narkoman med mina uppspärrade pupiller, hoppas det går tillbaka snart, det är lite småjobbigt...

24h kvar tills jag ska börja lura på att ta mig till stationen för färd till Kalmar, blev perfekt planering då också hästen ska kvala imorgon, alltid lika kul att se henne. Jag har dock meddelat att jag önskar hoppa av vid årsskiftet, jag tycker att 20000 per år för ett fritidsintresse som inte betalar tillbaka mer är lite för mycket, 2 semesterresor per år för mycket ungefär.

Fick äntligen upp en hatthylla igår, det blev den varianten som vi bestämde oss för för 1½ år sedan, den gången fanns den dock inte hemma och säljaren ringde aldrig trots att han lovade.
Nu blev det helt plötsligt väldigt ombonat i hallen, tänk så lite det krävs :-) Nästa inköp kommer bli fåtölj och fotpall till vardagsrummet, egentligen planerat att köpa ett bord också men det finns inte obegränsat med pengar till inredning, vi har så mycket annat som vi prioriterar var månad





Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Sist jag fotograferade mina ögon var det strålande solsken ute. Hade fullt upp med att ta mig tillbaka till jobbet på cykel. Väl på jobbet var man ju i alla fall inomhus och kunde gå runt och se cool (alt töntig) med sina solglasögon inomhus ;-).

Jag har gått en gång per år minst sedan jag var gravid. Har haft lindriga förändringar till och från som gått tillbaka till inga förändringar. Här i Kalmar län verkar just ögonkontrollen vara det som fungerar bäst. Annars blir jag kallad högst en gång om året till en läkare och högst en gång till diabetessköterskan.

2009-11-05 @ 18:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0