Häxjakt och plåtslagare

Bra pjäs igår (häxjakten), helt surrealistisk och jag ville ställa mig upp och skrika, - Men för helvete öppna ögonen och tänk efter. Misstänker att det var precis den reaktionen man ville uppnå. Satt på 5:e raden och eftersom det är så nära till scenen ser man verkligen alla ansiktsuttryck och reaktioner.

Idag har jag varit plåtslagare, kompletterar huset med detta eftersom det saknats under hela tiden vi bott där. Konstaterar att det måste vara jäkligt pilligt och mycket likadant, skulle jag vara hantverkare skulle jag vara en allsidig sådan. Det som är så kul med hantverksarbete är helt klart att man måste hitta alla dessa lösningar till allt som inte är som det ska. Samtidigt förstår jag att jag aldrig skulle kunna jobba med samma sak hela tiden (fast jag iof gör det på ett sätt), när ngt blir enformigt så börjar jag direkt fundera på hur man skulle kunna göra det annorlunda och vad som skulle kunna underlätta, är det därför man blev ingenjör?

H lämnar oss snart själva, partykväll för hennes del. Jag kör onyttig mat och dryck, ska slappa med trav, fotboll och film, en normal lördag alltså :-)

Tror jag och hundarna klarar oss, hoppas hon får trevligt

Får byta in felköpta plåtar i morgon, inget mer material att jobba med

Skön kväll önskas alla !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0