En liten nostalgisk tår

Gott nytt år önskar jag alla ute i vårt avlånga land (och alla andra också givetvis)

Idag tackar jag två personer från min Alvestatid för en liten nostalgitripp, min allra första kompis N och min dagmammas grannes barn C har skickat vänförfrågning på facebook och åter visar det sig hur bra den här sidan är. Många tycker att de kontakter man inte håller vid liv inte är kontakter man tycker är viktiga men så lätt är det inte. Vi har flyttat runt så mycket i Sverige och mycket folk och nya intryck har satt lite käppar i hjulen plus att jag kanske inte har värdesatt dem som jag skulle gjort. En liten nostalgisk tår letade sig fram när vi pratade om det hemma idag. Jag är lite avundsjuk på H som fortfarande umgås med en av sina barndomskamrater, hon och hennes sambo var här igår. Den där härliga känslan av att de känner varandra utan och innan saknar jag. De där historierna om allt som varit och alla glada minnen de har tillsammans. Egentligen är det kanske inte så viktigt att återuppta gamla rostade kontakter men jag vill gärna försöka så tack FB för att möjligheten ges.

Den snabbinsatta nyårsfesten igår blev jättetrevlig, god mat, dryck och trevligt sällskap, disco i vardagsrummet och eld i den nya eldtunnan ute. Starten på ett nytt årtionde fick vi uppleva i och med tolvslaget, det är spännande att se vad de kommande 10 åren har att erbjuda. Mycket har hänt sedan 2000 och mycket kommer antagligen hända framöver. Vad som än händer så glöm inte att verkligen leva och gör det nu, imorgon kan det vara för sent!

Nu ska jag fortsätta njuta av fredagskvällen!


Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Och jag tackar dig för det här inlägget så jag också kan bli vän med N och C. N bad mig redogöra för vad jag gjort sedan vi flyttade från Alvesta. Det är en hel del som hänt sedan 1987! C väntar jag på svar från. Jag har haft en del kontakt med henne genom åren men inte de senaste 10 kanske. Pratade med min gamla kompis M från Alvesta på min födelsedag. Vi träffas kanske en gång varannat år eller så men det är så underbart med ens barndomskompisar. Det är bara att ta upp tråden på nytt, det känns alltid som det var igår man pratade med varandra!

2010-01-04 @ 20:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0