Ett med naturen och premiär

Gillar inte att vakna tidigt när jag är ledig, för det mesta gör jag inte det heller utan får så skönt tryna till runt 8:30-9 vilket är helt ok. Senare fungerar det också men känns väl lite överflödigt (givetvis beroende på när man kommer i säng. Idag vaknade jag som en vanlig arbetsdag, ca 6:30, helt omöjligt att somna om och när jag försökte fick jag en armbåge i huvudet av min söta sambo som tydligen inte ville att jag skulle somna igen (fast hon sov...)

Bara att ge upp och jag tog min bok och satte mig i poängen i vardagsrummet, fortfarande mörkt eller precis börjat bli gryning ute. Satt och ömsom läste och ömsom tittade ut, bara älskar vårt hus med de stora fönstren som ger känslan av att vara ett med naturen. Tala om att kännsa sig tillfreds med allt, det bara faller på plats i den miljön

Till sist kom H upp och efter frukost begav vi oss till sjöarna, jag för att promenara med Kito och H för att träna med Harry. En blek sol uppe på himlen och ett underbart vinterlandsskap, de frusna sjöarna hade lockat massor av folk som åkte skridskor, pulka, spelade hockey eller som vi, gick med eller utan hund.

Lyckats lura med mig H på Hockey idag det är nästan seriefinal i Malmö arena, Växjö ligger tvåa och rödhökarna 3:a i tabellen skall bli intressant. Nu väntar dock en smörgås och därefter blir det premiär för årets första semla, äntligen lyckades jag köpa in en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0