Nu är det förkylt!

Nu är det förkylt!

Blev en mysig dag igår, riktigt toppenväder med säkert 24-26 grader på stranden i Puerto Rico. Lite störigt (lr mycket) att vara förkyld dock, tur att det finns Antidol och nässpray även här...
Lunch på fiskrestaurangen i bortre änden av piren, ett makalöst fiskspett med svärdfisk och jätteräkor i någon vitvinsås med lime och därtill Kanarisk potatis. Räkorna var nog de största jag någonsin skådat! Om man skulle uppskatta så kanske 25-50 per kilo, det är jumbo.
Avslutade stranden lite tidigare (typ 17) eftersom jag planerat in middag på Beach club i Amadores, på väg hem ingandlades ingredienser till piggelindryck (Apelsin, Citron och rått ägg), en trolldryck jag kommer ihåg från barndomens förkylningar :-)
Mycket god middag med makalös Sushiplanka och därefter Oxfilérullar med någon potatissallad med soltorkade tomater och en jordgubbssås med citronsorbe till efterrätt. Cava till förrätt och rödtjut till köttet, avslutade sedan med drinkar i loungebaren.

Kvällens citat får komma från finskorna som satt vis bordet bakom oss (tänk er finsk brytning nu) -Vad är saffran för nåe? Den andra svarar, -Det är ju sådan gul till jul och skit


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Låter som en jättehärlig dag för dotera min. 40-årsdagen kunde väl knappast firas bättre. Njut nu av sista dygnet båda två! Kram PS Vovvarna hälsar.

2012-04-13 @ 16:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0